راهنمای استفاده از بهترین نوع مواد پلاستیکی در فضای باز

دسته بندی ها :
راهنمای استفاده از بهترین نوع مواد پلاستیکی در فضای باز

ازآنجایی‌که امروزه مواد پلاستیکی به‌عنوان یکی از مواد ضروری برای استفاده در فضای باز و محیط شهری حرفی برای گفتن دارد به همین دلیل بسیاری از تولیدکنندگان همواره دغدغه تولید محصولاتی را دارند که منطبق بر استاندارد بوده و به محیط زیست نیز آسیب نزند.

راهنمای ارائه‌شده در این مطلب از سایت جهان پلاستیک به شما کمک می‌کند که بفهمیم چرا استفاده از مواد پلاستیکی در فضای باز و طبیعت این‌قدر مهم خواهد بود. استفاده از plastic در بسیاری از صنایع مختلف کاربرد بسیاری داشته و در برخی موارد هم از فلز پیشی می‌گیرد. برخلاف فلز پلاستیک دچار زنگ‌زدگی و خوردگی و یا حتی پوسیدگی نخواهد شد بنابراین درصورتی‌که مقاوم و استاندارد ساخته‌شده باشند در طولانی‌مدت به‌راحتی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

چرا از پلاستیک های کیفیت بالا در فضای باز استفاده کنیم؟

استفاده از محصولات پلاستیکی باکیفیت باعث خواهد شد عمر آن‌ها در برابر شرایط بد آب و هوایی بسیار مفید و طولانی باشد. بسیاری از مواد پلاستیکی باکیفیت و خاص سبک وزن تر از مواد نامرغوب خواهد بود. از طرفی استفاده از مواد پلاستیکی در فضای باز نسبت به دیگر مواد برتری بالایی دارد زیرا به خاطر خاصیت خود، شکل‌پذیری بسیار بالا داشته و امکان سفارشی‌سازی به نحو احسن نیز وجود خواهد داشت.

مواد پلاستیکی در محیط بیرون - راهنمای استفاده از بهترین نوع مواد پلاستیکی در فضای باز

انواع مواد پلاستیکی در محیط بیرون

3 نمونه از بهترین مواد پلاستیکی در فضای باز

ساخت مواد پلاستیکی با استفاده از تجهیزات پیشرفته علاوه بر اینکه کیفیت محصولات را بالا می‌برد باعث عمر طولانی آن نیز در برابر شرایط محیطی مختلف خواهد شد. بهترین تولیدکنندگان محصولات پلاستیکی همواره در تلاشند تا محصولاتی را مطابق استاندارد و سلیقه تولید کرده تا فروش خود را پایدارتر و بهتر نمایند. هر ماده پلاستیکی مزایای منحصربه‌فرد خود را دارند و از طرفی مواد پلاستیکی تمامی فواید را که شیشه، چوب و یا فلز از خود نشان می‌دهند را یکجا در خود نشان خواهند داد.


بیشتر بدانید: 6 نمونه از انواع مواد پلاستیکی و کاربردها


1- پلاستیک ABS در فضای باز

یکی از شناخته‌شده‌ترین این محصولات، مواد پلاستیکی ABS خواهد بود. پلاستیک ABS مخفف کلمه انگلیسی Acrylonitrile butadiene styrene به معنی پلیمر اکریلونیتریل بوتادین استایرن می‌باشد. این محصول یک ماده بسیار منعطف بوده که با حرارت دادن به‌راحتی تغییر شکل خواهند داد. از طرفی مجدداً به‌راحتی می‌توان آن‌ها را از نقطه ذوب خود به نقطه انجماد رساند و به حالت اولیه برگرداند.

از پلیمرهای ABS در قالب‌گیری تزریقی (روش متداول تولید پلاستیک) استفاده می‌شود و به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را در قالب‌های مختلفی تولید کنید. تولید محصولات مختلف از این مواد دارای هزینه بسیار پایینی بوده و در بین تولیدکنندگان روش محبوبی به‌حساب می‌آید. ABS به‌عنوان یکی از محبوبترین مواد پلاستیکی در فضای باز شناخته‌شده که در برخی از صنایع مختلف ازجمله خودرو، صنایع غذایی، بدنه لوازم‌خانگی، سیستم توزیع آب و فاضلاب شهری، تابلوهای راهنما در خیابان‌ها، علائم ترافیکی و حتی صنایع الکتریکی بسیار کاربرد خواهد داشت.

2 – پلاستیک HDPE در فضای باز

و اما یکی دیگر از مواد پلاستیکی در فضای باز، ماده HDPE که مخفف کلمه انگلیسی High Density Polyethylene خواهد بود در لیست دوم سایت ما قرارگرفته است. HDPE با نام پلی‌اتیلن چگالی بالا بوده که به‌نوعی از مواد نفتی تولید می‌شوند. جالب است بدانید مواد HDPE به‌عنوان مواد پلاستیکی بازیافتی شناخته‌شده که معمولاً در تولید بسیاری از محصولات ازجمله بطری‌های مواد غذایی، بطری روغن‌موتور، انواع شامپوها و مواد شوینده، وسایل بازی کودکان در پارک، صندلی‌های پلاستیکی در فضای بیرون و غیره بسیار کاربرد خواهد داشت.

این محصول کاندیدای خوبی برای استفاده از در فضای بیرون خواهد بود زیرا شامل برخی فواید زیر است:

  • کاملاً مستحکم بوده و به‌راحتی نمی‌شکند.
  • با مواد شیمیایی دیگر به‌راحتی واکنش نمی‌دهد.
  • عاری از هرگونه مواد سمی و آلرژی‌زا بوده و گزینه خوبی برای ایمنی خواهد بود.
  • به‌راحتی قابل بازیافت شدن هستند.

3- پلاستیک PC برای استفاده در فضای باز

نام دیگر ماده PC همان پلی کربنات است که بسیار منعطف خواهد بود. لازم به ذکر است این ماده نسوز بوده و تنها در برابر دمای بسیار بالا تغییر شکل داده و ممکن است به مایع تبدیل شود. پلی کربنات را می‌توانید چندین مرتبه گرم و سرد کرده و تغییر حالت دهید. این ماده وزن بسیار سبکی داشته و بسیار مستحکم می‌باشد. پلی کربنات در برابر اشعه ماوراءبنفش و حتی حرارت بسیار مقاوم است. بیشترین کاربرد این محصول در ساخت برخی مواد زیر خواهد بود.

  • قطعات نظامی و هوافضا
  • قطعات خودرو
  • ساخت گلخانه‌ها
  • نورگیرها و پانل‌های سقفی
برچسب ها :

نظرات شما

0
X