نکات مهم در خرید ظروف پلاستیکی مسافرتی + مزایا و معایب

دسته بندی ها :
نکات مهم در خرید ظروف پلاستیکی مسافرتی + مزایا و معایب

ازآنجایی‌که مسافرت کردن به‌عنوان یکی از بهترین لذت‌های زندگی به‌حساب می‌آید و باعث می‌شود افراد از تنش‌ها و استرس‌های روزمره به دور باشند به همین دلیل اهمیت دادن به سفر و استفاده از لوازم ضروری سفر واقعیتی کتمان نشدنی است. سفر کردن به شهری و هر نقاطی درصورتی‌که ابزار و لوازم آن مهیا نباشد می‌تواند بسیار سخت و دردسرساز باشد. ازاین‌رو همواره بایستی خود را قبل از سفر آماده کرده و یک لیست ضروری از وسایل موردنیاز را به همراه داشته باشیم. داشتن ظروف مسافرتی یکی از ابزارهای مهم و ضروری در گردش‌های تفریحی و مسافرت‌ها بوده که بایستی خانم‌های خانه‌دار ایرانی به آن‌ها توجهی ویژه داشته باشند.

بسیاری از مواقع پیش‌آمده است که می‌خواهید با وسیله نقلیه خود بهشهرهای دور مسافت کنید و نیاز به استراحت در مابین مسیر دارید لذا بهترین لوازم موردنیاز برای این کار استفاده از ظروف مسافرتی خواهد بود. ظروف مسافرتی انواع مختلفی دارند برخی فلزی و برخی نیز پلاستیکی هستند اما استفاده از ظروف پلاستیکی علاوه بر تضمین رعایت مسائل بهداشتی در سفر کاملاً مقرون‌به‌صرفه تر از سایر ظروف بوده و طرفداران زیادی نیز خواهد داشت.

موقع خرید ظروف مسافرتی پلاستیکی به چه مواردی دقت کنیم

اگر بخواهیم رسماً از ظروف بی‌نام‌ونشان‌ها چشم‌پوشی کنیم انصافاً در کشور عزیزمان ایران برندهای بسیار مطرح داخلی هستند که در مقایسه با ظروف پلاستیکی وارداتی بسیار با کیفت تر و زیباتر خواهند بود. ظروف پلاستیکی مانند قمقمه، لیوان‌های مسافرتی پلاستیکی، بشقاب و حتی قاشق و چنگال‌های پلاستیکی به‌عنوان ست ظروف پلاستیکی مسافرتی هستند که در مدل‌های چند نفره تولید و عرضه می‌شوند.


بیشتر بدانید: آشنایی با وسایل پلاستیکی جهیزیه عروس


اما در حالت کلی موقع خرید ظروف پلاستیکی مسافرتی بهتر است به نکات زیر توجه کنیم.

اول ظروف را بو کنید

یکی از مهم‌ترین تکنیک‌ها در شناخت ظروف پلاستیکی ایمن این است که این محصولات را بو کنیم. اگر این ظروف در ابتدا بوی بدی می‌داد به این معنا است که از مواد پلاستیکی کهنه و غیراستاندارد تهیه‌شده و معمولاً این محصولات برند خاصی نیز ندارند اما اگر کاملاً صاف و بوی بسیار کمی داشت نشان‌دهنده این است که از کیفیت قابل قبولی برخوردار خواهند بود.

شکل ظاهری محصول

یکی دیگر از مهم‌ترین نکات در خصوص خرید ظروف پلاستیکی مسافرتی دقت کردن به ساختار و شکل ظاهری محصولات می‌باشد. اگر محصولات پلاستیکی در شکل‌های مختلف کاملاً صاف و به‌نوعی صیقلی باشند و هیچ تکه‌های اضافه‌ای در ساختار کناری آن‌ها به چشم نخورده باشد این نشان از کیفیت محصولات خواهد بود. البته در کنار شکل ظاهری شفاف بودن محصول نیز اهمیت دارد هرچه محصول شفاف‌تر باشد از کیفیت و استاندارد بهتری برخوردار خواهد بود.

عدم ترک‌خوردگی

حتماً دقت شود که در محصولات پلاستیکی هیچ‌گونه ترم خوردگی و یا خراش خاصی وجود نداشته باشد زیرا همین اشکال می‌تواند دردسرساز باشد و ازلحاظ بهداشتی ایراد داشته و ممکن است به‌مرور محل تجمع میکروب‌ها گردد.

ضخامت ظروف پلاستیکی

و اما یکی دیگر از مهم‌ترین نکات در خرید ظروف مسافرتی پلاستیکی توجه به ضخامت آن خواهد بود هرچه ظروف نازک‌تر باشد برای نگهداری طولانی‌مدت و استفاده مناسب نخواهد بود خصوصاً اگر نازک بودن آن‌ها به حدی باشد که بر روی سطح آن‌یک حالت رگه به وجود آید اصلاً مناسب نیست. ظروف پلاستیکی مسافرتی بایستی به حدی ضخامت استاندارد داشته باشند که بتوان از آن‌ها بدون هیچ‌گونه نگرانی تا چند سال استفاده کرد.

شستشوی مناسب

هنگام شستشوی ظروف پلاستیکی دقت کنید از اسکاچ‌های بسیار ضخیم و یا سیم‌های ظرف‌شویی استفاده نکنید زیرا به دلیل خاصیت انعطاف‌پذیری این موارد امکان ایجاد خراش و خط و خش روی سطوح آن‌ها وجود خواهد داشت. برای اینکه بتوانیم به‌صورت صحیح آن‌ها را از آلودگی‌های میکروبی پاک‌کنیم توصیه می‌کنیم که مطلب مربوط به چربی زدایی و تمیز کردن ظروف پلاستیکی را نیز مطالعه فرمایید.

مزایا و معایب استفاده از ظروف پلاستیکی مسافرتی

هر محصولی در هر جنسی که باشد طبیعتاً ممکن است دارای یکسری مزیت‌ها و معایبی نیز باشد که ما در این بخش آن‌ها را نام می‌بریم.

مزایای ظروف پلاستیکی مسافرتی

  1. بسیار سبک و قابل‌حمل
  2. انعطاف‌پذیر و ضدضربه
  3. ضد آب و رطوبت
  4. شستشو بسیار آسان با انواع مواد شوینده به‌غیراز وایتکس
  5. قیمت بسیار ارزان نسبت به دیگر محصولات

معایب استفاده از ظروف مسافرتی پلاستیکی

  • آسیب در برابر حرارت بالا
  • واکنش ساختاری برخی مواد تشکیل‌دهنده در دمای بسیار بالا مانند بیسفنول
  • احتمال بیشتر برای جایگزینی زیرا برخی از ظروف ممکن است در طولانی‌مدت پاره و یا آسیب ببیند لذا مانند سایر ظروف دیگر در برابر فشار بسیار بالا مقاوم نخواهد بود.
برچسب ها :

نظرات شما

0
X